Välkommen! Res säkert, följ Folkhälsomyndigheten klicka här.

Återbetalnings- och returpolicy

Returpolicy

  • Du har 14 dagar på dig att returnera en order efter att du tagit emot den.
  • Upplever du att varan inte motsvarar de förväntningar du har kan du kontakta oss inom 14 dagar innan du skickar tillbaka varan.
  • Du står för returkostnaden om inget annat är överenskommet.
  • Observera att man bör använda de skötselråd som följer med varan vid köp.
  • Vid retur måste taggen sitta kvar på smycket
  • Har du frågor om vår returpolicy kan du alltid kontakta oss på redaktion@reseko.se.

Vid eventuell retur, så här gör du:

  • Vill du returnera en vara, mejla oss med ditt namn, din adress, e-postadress samt orsak.
  • Skicka varorna som ska returneras inom 14 dagar från det att du fått varan om inget annat bestäms.
  • Vi rekommenderar att du skickar produkterna väl förpackade, i gott skick och i sin ursprungliga förpackning. (ej ask).
  • Vill du att varan säkert ska komma fram till oss, skicka i ett rekommenderat brev och uppge ett spårningsnummer för returneringen om du kan.
  • Om en returnerad vara fraktas internationellt, märk paketet med ”RETURNED GOODS” för att undvika tullavgifter. Vi ansvarar inte för eventuella tullavgifter på försändelsen.
  • Om inget annat överenskommits kommer återbetalningen ske genom samma betalningssätt som du först gjorde köpet med.
  • Om varan är använd eller skadad förbehåller vi oss rätten att dra av värdeminskningen från återbetalningssumman.

Kundinformation

Vi ansvarar för att hantering av dina personuppgifter ej kommer till bruk för andra och förblir sekretessbelagda. All form av marknadsföring/reklam eller epostutskick skall godkännas av dig som kund innan vi får använda informationen i marknadsföringsyfte.

Priser

De priser som finns angivna på Webbplatsen gäller för beställningar som har lagts på Webbplatsen. Alla priser på webbplatsen är inklusive moms och är angivna i den valuta som väljs av kund.

Klagomål och garanti

Du kan, inom 2 år efter det att du tagit emot produkterna, lämna klagomål på produkter som är defekta eller på annat sätt inte följer dina önskemål. Du måste då skicka ett klagomål till oss med ditt namn, din adress och e-postadress, ditt ordernummer och en lista över de varor som klagomålet gäller. Du måste lämna in ditt klagomål så fort som möjligt efter att defekten har upptäckts. Alla klagomål som lämnas inom två månader från det att defekten upptäcks räknas som lämnade i god tid.

Vi lagar och försöker återställa eventuella defekta produkter som uppkommit utav företaget och ansvarar för kostnader som uppstår i samband med att produkterna skickas tillbaka till oss. Det är vårt mål att utfärda sådana lagningar inom 30 dagar från det att vi mottagit klagomålet och fastställt orsaken.
Det är dock viktigt att följa de skötselråd som anges vid köp av produkten. Har dessa råd inte följts, har vi rätt att neka till att åtgärda defekten.

Vi försöker att ha en långtidsgaranti och du som kund är alltid välkommen att kontakta oss om din vara blivit sliten efter några år eller om något gått sönder, såsom knapp eller ögla.

Res Eko – Res och Upplev Sverige mer!

Vi på Res Eko är en contentbyrå och besöksguide om hållbar turism i Sverige. Vi finns på webben, som tematidning och i sociala medier. Vårt syfte är få fler konsumenter att resa och uppleva Sverige mer klimatsmart. Vi är partipolitiskt och religiöst obundna med målen demokrati, jämställdhet och hållbar utveckling för alla. Vi inspirerar och peppar varandra! Tagga din resa med #reseko @reseko.se

Har du ett företag? Vi hjälper er att berätta och nå ut med er story. Klicka här för mer information.

Res Eko klubben
Bli prenumerant, få senaste nyheterna och exklusiva rabatter helt gratis!